lørdag den 19. juni 2010

Kalligrafi til Dronning Margrethe 2

BESTILT KALLIGRAFI: I anledningen af Dronning Margrethe 2 officielle 70 års fødselsdagsfest, i Århus, d. 5. juni 2010, fik jeg en bestilling.

Billedet står klar til afhentning i mit værksted.
Klik på billedet, og få alle detaljerne med.

Dronningen var inviteret til gallashow på Århus Stadion, hvor der forinden ville være en privat reception med frokost.
Som en sjov detalje, ønskede man her at forære hende et billede af Århus Stadions indvielse i 1920. Hvor hendes bedsteforædre og far var tilstede. Derfor skulle der skrives en lille tekst på billedet, og denne fornemme opgave fik jeg.

I sidste øjeblik
Billedet ankom en sent aften, og blev afhentet en morgen meget tidligt. Af en meget træt, men glad eventkoordinator, som næsten havde arbejdet i døgndrift for at få dagen til at lykkes bedst muligt.

Se hvordan jeg arbejdede med opgaven:

Øverst: Teksten skitses flere gange for at få den korrekte skriverytme og placering på billedet. Den nederste tekst, er den færdige kalligrafi.

Nederst: Billedet er spændt op med brun karton, så min hånd ikke glider af billedekanten. Det er nødvendigt for at få en jævn skrift uden blækklatter.